23.04.17

Нові професії в індустрії моди

Традиційно в індустрії моди виділяють професії дизайнера, стиліста, фотографа, журналіста, байєра і продавця. Але сьогодні ці функції являють собою лише частину професій індустрії моди, яка зазнала значних змін за останні роки. Ці зміни призвели до зміщення пріоритетів у діяльності компаній і зміни ролей, на які вони наймають працівників. Сайт Business of Fashion виділив шість фешн-професій, які стануть ще більш важливими в майбутньому: 


1. Інженер 3D-друку 
Для модних дизайнерів, одним з найбільш складних аспектів бізнес-процесу є налагодження виробництва. Впровадження 3D-друку дозволить зробити виробництво швидшим, простішим і дешевшим, знизивши поріг входження для початківців. 

Робота в сфері 3D-друку вимагає вміння поєднати творче бачення з можливостями технології та перспективами бізнесу. 

Якщо 3D-друк в моді буде настільки ефективним, як пророкують, то ця технологія переверне традиційне швейне виробництво з ніг на голову. Замість того, щоб починаючи з підбору тканини і розробки конструкцій, достатньо буде лише заправити принтер і задати йому програму. При цьому кількість відходів матеріалу значно скоротиться, а потреба в дешевій робочій силі відпаде (бідні китайські швеї). 

За статистикою, у 2015 році по всьому світу продали більш ніж 278 тисяч настільних 3D-принтерів. Очікується, що обороти світової індустріяї 3D-друку зростуть до 12,8 млрд доларів 2018 року, а далі до 21 млрд доларів 2020 року. Якщо все складеться дійсно так веселково, то відпаде і потреба в реальних магазинах одягу: хто не купить принтера, буде приходити за речами до копі-центрів. 

2. Психолог по роботі зі споживачами. 
В сучасному суспільстві добробуту, одяг задовольняє не так практичні утилітарні потреби, як соціальні й психологічні. Це призвело до виникнення нової групи фахівців — психологів моди — тих, хто застосовує психологічні теорії щоб розуміти мотиви вибору одягу та емоції, які викликає його використання. Тобто, маркетинг стає все глибшим, а стратегії впливу на поведінку споживача – все ефективнішими. Фешн-психологи знатимуть не лише психологію, але і нейробіологію, антропологію і соціологію тощо. 

3. Аналітик даних. 
Стеження і поглиблене вивчення споживача стає невід'ємною частиною індустрії моди, а бренди все більше уваги приділяють передбаченням трендів і майбутніх потреб. В результаті компанії переходять від простого статистичного аналізу з використанням штучного інтелекту для прогнозування до персоналізації рекомендацій на індивідуальному рівні (в моді багато алогічного, перед чим алгоритм безсилий). 
4. Розробник нових матеріалів. 
Останні кілька років крупні фешн-бренди (від Nike до Louis Vuitton) не шкодують коштів на розробку нових технологій для створення нового покоління матеріалів, які покращують споживчі властивості, продуктивність виробництва і екологічність продукції. 

Основний прорив в розвитку тканини стався в 1958 році, коли на ринок потрапив еластан. Але в останні роки також піднялася хвиля інновацій, таких як смарт-матеріали, які, наприклад, відстежують температуру чи пульс людини. Цей ринок з новими можливостями зростає швидко і грає помітну роль в моді.
5. Еко-експерт. 
Багато фешн-компаній наймають еко-консультантів, єдиною функцією яких є впровадження екологічно безпечних методів виробництва. Це і безвідходне виробництво, і технології вторинної переробки, і підвищення екологічних, етичних та соціальних стандартів співпраці з постачальниками та споживачами. 

6. Персональний cтиліст. 
Особистий стиліст був привілеєм голлівудських старлеток, багатих світських левиць і топ-менеджерів. Але коли електронна комерція стала домінуючим способом шопінгу (54 відсотки споживачів у всьому світі купують через інтернет-магазини), то зявилося більше можливостей запропонувати кваліфіковану консультацію та індивідуальний підхід он-лайн. 

Онлайн-сервіси поєднують реальних стилістів та інтелектуальні алгоритми, щоб запропонувати допомогу з розробки особистого стилю своїм споживачам.

Читайте також:


Щиро ваш
Мирослав Мельник )
https://www.facebook.com/modoslav/

1 коментар:

  1. Фільм про фешн-технології майбутнього:
    https://www.youtube.com/watch?v=XCsGLWrfE4Y

    ВідповістиВидалити